About Me

dsc08466_resizeI am a teacher who is curious about many things related to my job. I am a relatively independent person, meaning that I like doing things myself, including publishing this very very simple blog. I hope I have the chance to improve it one day. Being a really professional teacher is my wish.

I live in Bantul, Jogjakarta, a small city in Jogjakarta which is popular with its ‘geplak’ and ‘peyek mbok tumpuk’. I have one daughter who can make my life colourful. From her I learn, unlearn, and relearn how to listen and understand what small children need and want. I love her very very much.

Having many friends makes my life happier and more enjoyable. I have ever been to Japan joining an exchange program. It was one of the great time for me. It was unforgetable. That becomes the reason why I posted my journey report. It’s a part of the digital diary of my life.

3 Comments

3 thoughts on “About Me

  1. Numpang lewat mbak Yuan…
    Tak sengaja saya nemu blog ini. Saya juga seorang “guru” alias dosen PTS di Jakarta dan sudah setahun ini ngeblog. Kayaknya fun juga ngeblog karena bisa memenuhi banyak keinginan yaitu belajar menuliskan sesuatu yang kita alami dan juga menghilangkan stress. Walaupun sesama pengajar, saya sudah “sepuh” lho mbak. Mantu saya rumah neneknya di Bayat, Klaten juga korban gempa dan saya sempat melihatnya waktu sedang roboh. Salam dan silahkan mengunjungi blog saya di http://triwahjono.wordpress.com/

    • Wah, kalo begitu sama pak. Tadi malem saya juga nggak sengaja nemu blog Bapak. Saya sempat baca dan bagus. Saya baru belajar pak, jadi blog saya belum bisa bagus .. Thanks sudah kersa add comment ..

Leave a comment